Marcela Diaz

Som sagt.. semester
Hej vänner.
 
Som ni redan vet så har jag semester, något som gjorde att jag trodde jag skulle skriva mer i bloggen. Men det har snarare blivit tvärtom, och jag verkligen njuuter av semestern och är därför inte så aktiv på sociala medier överhuvudtaget. Foton tas, det kan jag lova! Men det är arbetet efter jag varken hinner eller vill med, då jag väljer att njuta av tillvaron. Och tro mig, det är inte vanligt att jag gör något sådant. Håller mig helt borta från telefon, utan gillar att dokumentera min tillvaro. Men nu har jag befunnit mig väldigt mycket i Nuet, något jag behöver öva mer på. 
 
 
 
Som exempel är jag en väldigt aktiv person, och tycker om att ständigt hitta på något. Så ligga INOMHUS en hel dag, finns inte i min värld. Utan jag är ständigt ute och rör mig på något sätt. För mig ÄR det faktiskt avslappning, och jag njuter till fullo av det. MEN däremot är jag dessvärre ofta uppkopplad, på något vis. Antingen med musik, snapar lite till Instagram eller vad som helst. Men nu har jag försökt att lägga telefonen åt sidan, njuta och bara vara. 
 
Ett av guldkornen från gårdagen, var på besök hos Mamma och Roger (hennes man) och hittade SMULTRON i trädgården, sååå gott  och lyxigt! Något jag saknar med livet på landet. Myste även ett par timmar hos mormor och morfar och bjöd på mat, alltid lika trevligt att åka hem och umgås med dem. Hos mamma och Roger bjöds det på mat och fantastiska samtal och umgänge. 
 
 
hemmagjord pyttipanna med färskkorv och bacon bl.a. 
 
Grillad hjortfilé med sallad, ugnsrostad potatis och halloumi. 
 
Avslutade besöket hos mor och familj med en joggingrunda på 6,4 km tillsammans med mamma. Innan det blev frukost och vidare på tur ned till Valdemarsvik. Här är vi och hälsar på sambons familj, och för att lämna hunden innan vi två drar ut på resan.
 
Ha en fortsatt fantastisk dag. <3 
 
Marcela