Marcela Diaz

Vi kliver in i v. 51!
God kväll allesammans! 
Lyckas alltid komma till ro och sätta mig och skriva sent om kvällarna.. Har ju alltid något att göra känns det som, så har inte tid att sitta vid datorn. Och sitta och skriva med telefonen gör att jag tappar mitt flow när jag skriver. 
Men söndag idag, älskade söndagar. Som jag nämnt tidigare så gillar jag att ha planering och förberedelser färdigt inför nästkommande vecka. Något som gör att jag sparar tid i veckorna. Och så gör jag allt utan någon som helst stress. Idag, trots sen natt, vaknade jag kl. 8.30 och myst i sängen med vovve. Sedan fick det bli en ordentlig städning i lägenheten, rensat i lådor till och med. När jag väl börjar, finns det liksom inget stopp. Och sedan till min favoritsyssla - MATPLANERING!! Kikat lite recept inspiration, skrivit matlista och lagt upp vad som behöver göras. Denna vecka blir rätt lugn däremot, fick bli tre maträtter och sedan mycket frukt för snacks. 
 
Så veckans mat kommer alltså att bestå av: 
  • Tre sorters kål sallad med apelsinvinägrette och karamelliserade valnötter
  • Svamprisotto
  • Linsgryta med pasta
Har kvar linsknäcke från förra veckan, men även avokado och fermenterad surkål för mellanmål. Däremot har jag ätit upp 1 kg jordnötssmör på mindre än en månad.... så det måste jag köpa nytt! Och Rawnolan har jag klar från förra veckan, gjorde en så pass stor sats så har nog en halv burk kvar. 
 
Men vecka 51 alltså...! Var har året tagit vägen? Men så fantastiskt det känns, jag är redo att kliva in i ett nytt år, med nya utmaningar och mål att jobba mot. Detta år har ju bjudit på så otroligt mycket, vilket år det varit! Ska i veckan skriva en liten sammanställning för 2018, fylld med bilder. Och 2019 ska jag se till att inte snåla med fotograferandet heller. 
Wow, jag är verkligen redo, nästan lite för redo för året. Med så mycket blandade känslor, trots att det ligger mycket beslutsamhet bakom det också. 
Men nu är det dags att sova, en ny arbetsvecka väntar imorgon. 
 
Sov gott och hoppas ni haft en fin helg. 🖤
 
Marcela