Marcela Diaz

Första middagen lagad!
Varsågoda! Här har ni första målet mat jag lagade i nya lägenheten! Eftersom jag saknar stekpanna så fick det bli något enkelt, och då slängde jag ihop en grymt god Pesto. 



Jag har som vanligt inga direkta mått, men har gjort så jag har lite matlåda för resten av veckan. Sååå här kommer ingredienserna;
  • Färsk basilika 
  • Spenat, nästan 100g 
  • Valnötter 
  • Cashewnötter 
  • Solrosfrön 
  • Olivolja 
  • En vitlöksklyfta 
  • Citronsaft från halv citron 
  • Parmesanost 
Mixa samman allt, man får hälla på olja till du har rätt konsistens, min är inte rinnig men inte helt fast heller. Smaka av med salt. Pastan börjar du självklart med innan peston, då den är blir klar lagom till att peston är klar. Och voilá! Blanda ihop allt och servera med det du vill ha till. 
Smaskens, verkligen... 
Kärlek 
Marcela