Marcela Diaz

Vi kallar det vegansk tapas
God natt mina vänner, för nu har det faktiskt blivit natt efter en otroligt mysig kväll med två av mina favorittjejer (jag har många sådana favoritvänner), Jenny och Erika. Trots att de inte var kvar allt för sent hos mig, så lägger jag mig och skriver detta alldeles för sent. Men det blir så när man ligger och myser och tillslut däckar en stund i soffan med lillgrisen
Sist vi sågs och åt middag var hemma hos Jenny, och denna gång var det då alltså min tur. Och i och med Veganuary, och jag dessutom kört stenhårt på en växtbaserad kost, så körde jag självklart endast veganska rätter. Jag älskar dessutom finger food, då den bästa maten är den man kan äta med händerna. 
Så menyn bestod alltså av;
  • Grönkål & kronärtskockspizza 
  • Vitlök & persiljefylld snackpaprika 
  • Vitlöksfrästa champinjoner 
  • Ugnsrostad spetskål med sojavinägrette
  • Basilika hummus (som är min mix på pesto och hummus, och som jag dessutom använder istället för tomatsås som bas på min pizza).. 
  • Inlagd rödlök och självklart kimchi (ej hemmagjord)
Mycket mycket god mat. Det delades på en flaska vin, halv flaska rättare sagt. Jag däremot avstår all alkohol för tillfället, då jag håller tummarna för att få gå en boxningsmatch inom kort. Därför köpte jag kombucha från Renée Voltaire, som faktiskt var riktigt god! 

Jaa alla vill ju smaka min fantastiska pizza...! 🤷🏽‍♀️
Men nu håller jag verkligen på att somna. Och det är ju en dag imorgon också. Såååå, god natt. 

Kärlek 
Marcela