Marcela Diaz

JAG FICK ÄNTLIGEN EN MATCH!
Hörrni, vänner! Nu ska jag berätta för er, så lycklig jag är. Några av er vet säkert att jag tränat som en galning inför att få gå match, en match som blev inställd i höstas. Och efter det har jag bara fortsatt att köra på hårt, med en förhoppning om att få en match snart ändå. Men...
Så för en och en halv vecka sedan blev jag utmanad av en tjej från Norrköping. Enda kravet var att jag skulle köra en viktklass över min, på 60 kg alltså. Och jag är inte sen med att acceptera en utmaning! Så matchen blev alltså av. Och i lördags klev jag upp i ringen, och hade min coach i min hörna. Kändes så fantastiskt bra, hela dagen. 
Nervositeten var inte så stor som jag trodde, trots att jag kände den lilla klumpen i magen. Men jag höll mig lugn. Morgonens förberedelser hade gjort sitt, med en lång och lugn frukost. Och några timmars promenad med vovven. Lite meditation kan man säga. Och timmen innan jag skulle kliva upp mötte jag Jay, min coach, för lite uppvärmning och mer mental förberedelser. Han är underbar min coach, som ställer upp för mig, och med sina peppande ord! Fantastiskt! 
Och hur slutade matchen då?
Den slutade med seger! 3-0 till och med. Och det var en grym tjej jag mötte. Hon har vunnit alla sina fyra matcher än så länge, och detta skulle bli den sista innan hon blir B-boxare. 
Och mitt fokus låg hela tiden på att jag skulle ha kul, tänka att det var ett tuffare sparringpass med publik, men samtidigt krossa....! Och jaa, det gick fantastiskt bra. Vann som sagt alla tre ronder, och rörde mig helt galet bra. Ååh denna känsla! ÄNTLIGEN! Jag har inte gått match på ett år, då jag inte fått några matcher... Men nu är jag hungrigare som aldrig förr! 
Jaa detta var min helg! 
Hoppas ni haft en fin helg. 
Besitos
Marcela