Marcela Diaz

Vill drömmarna säga något?
Jag har den senaste tiden haft väldigt mycket underliga drömmar, ibland är de väldigt stressiga och ibland bara vackra. Men för det mesta har de faktiskt varit ganska så stressande. Det är ofta drömmar där jag behöver fly från något; krig, naturkatastrofer, bilkrockar osv. En natt drömde jag att jag var gravid och bröt ihop fullständigt i drömmen. Häromnatten drömde jag däremot om Farmor. Det var länge sedan nu, men det som är det galnaste är att det, om bara ett par dagar, har gått exakt 7 år sedan hon gick bort. 
Och det var så underligt, för hon tittade bara på mig med en besviken/orolig blick, nästan som att hon ville säga något, men hon sa inget. Sedan vände hon sig om och försvann in i folkvimlet. Ville hon säga mig något, göra sig påmind om.... ja vad kan det vara? Sådant som kan hålla mig fortsatt tankspridd, länge. Och alla drömmar där jag behöver fly, vad betyder det? 
Drömmer ni mycket? Och vad brukar ni drömma? Har ni återkommande drömmar? 
Berätta gärna..
 
Kram
Marcela