Marcela Diaz

När min kreativa sida slår till under söndagsfrukosten.
 God kväll vänner! 
Jag vet att det redan är tisdag och jag här visar min frukost jag hade i söndags. Men jag kna ju inte slänga ut allt jag gör under en och samma dag, utan det är ju lite härligt att slänga ut ett jämnare flöde på mina inlägg istället. Och så äter jag ju inte frukost under veckodagarna, så detta är ju perfekt för både Er och mig att få längta till långa helgfrukostar istället. 
Såhär kan det alltså se ut när min kreativa ådra sätter igång när jag har lite tid över. Och kände att jag gjort alldeles för lite kreativa saker i mitt liv det senaste halvåret. Men nu är det slut med det och det är dags att jag tar mig tiden och gör mer! Har ni förslag på saker Ni skulle vilja se t.ex? 
I denna fantastiska smoothie bowl/nice cream har jag då;
  • Fryst mango
  • 2 stycken bruna bananer
  • 0,5 dl kokosmjölk
  • 1 msk grön spirulina
Toppingen har jag givetvis gjort själv, och det är alltså hemmagjord banangranola, både jordnötssmöret och nutellan har jag gjort själv, samt rostad kokosflakes och hampafrön. För att göra jordnötssmör så rostade jag bara nötterna i ugnen en stund, för att få fram smakerna mer, och sedan mixar jag dem länge, tills nötterna släpper ifrån sig olja, man kan hjälpa smöret lite genom att tillsätta lite olja också och då har jag haft i kokosolja, någon matsked bara. OCh smaka av med salt. Så enkelt! 
Här har ni lite Behind the scene bilder också, får ju alltid sällskap av min vovve när jag ska hitta på saker, speciellt om det är mat inblandat, då vill han mer än gärna hjälpa till! 

Recept på min granola har jag ju faktiskt skrivit i ett inlägg en bit ned, alternativ så klickar ni här! 
Nu är det dags för mig att packa ihop, sitter på Hawaii poké och har ätit lite middag, för nu är det tid att vandra vidare till gymmet och köra mitt första boxningspass på nästan två veckor. Får se om kroppen bär efter sjukdom och lite rossel i halsen! 
Hoppas ni får en fin kväll 😘
Marcela 
#1 - Valentina

Sååå härliga bilder med Mante 😍
Ser jättegärna mer såna här in the making videos!

Svar: Ååh vad kul att du gillar det, då ska jag se till att bli bättre på det, helt klart! <3
Marcela Diaz