Marcela Diaz

Mealprep för v. 15
Igår var det söndag och en av mina absoluta favoritdagar! MEALPREP-SÖNDAG! De dagar jag pysslar och fixar med både lägenhet och mat för kommande vecka, så jag får så mycket tid som möjligt till mig själv, min hund och träning. Så igår kom jag väl hem ca 17, och satte igång på en gång. Planering av mat, vad ska jag äta denna vecka? Storhandlat och preppat. Igår var jag så sjukt sugen på pizza, så jag gjorde mig min egna veganska variant. Med mycket veganost, kronärtskocka, oliver och zucchini. Höll den simpel, har oftast ingen tomatbas heller, utan kör antingen med olivolja (som i detta fall) eller så brukar jag göra en hummus. 

Vad ska jag äta denna vecka då, undrar ni säkert? Och som jag nämt lite kort förut så kör jag periodisk fasta, så numera blir det bara en rätt i veckan! Kanske två.... ibland. 
  • modifierad variant av Food pharmacys Bibimbap (kokosquinoa, sockerärtor, sojabönor, lime, avokado, salladslök och marinerad Tofu.
  • Smoothiebowls alt. granola med kokosmjölk och frukt. Älskade frukostar, sparar dessa till kvällarna. 
Förberedelser av granola. Gjord på banan, tahini, sirap, valnötter och fiberhavregryn. Tyvärr fick jag ingen bild på slutresultatet, men det är samma som jag gjort tidigare - Oljefria banan-crunchen, så faaaantastiskt god! 

Min veganska pizza, en slice av den i alla fall. Kände efteråt att jag åt alldeles för mycket, men tusan så gott det var! Jag tar oftast pitabröd, då det är tunnt och så blir det himla frasigt efter 10-15 min i ugnen. Plus att det är billigt och orkar man inte göra egen pizzadeg så går det ju snabbt också! 
 Hann dessutom med att göra en egen kimchi! Jag säger ju det, min mest produktiva söndag på evigheter...! Blev två burkar men den ena var ful så ville inte ha med den på bild, haha. 
Och förutom allt detta hann jag koka upp och satt min första produktion av Kombucha. Fick en SCOBY, startsatsen som det är, av Paul. Samt lite te så jag kunde påbörja min bryggd så fort jag kom hem. Så sprang förbi Åhlens för att köpa en större glasburk för tillverkningen, och nu är jag igång! 
Wow, känns så fantastiskt kul och jag är så taggad, på både min Kombucha men även kimchin! Första gången jag gör båda delarna, så det ska blir så otroligt spännande med resultatet. 
Idag blir det löpning när jag kommer hem, och sedan tänkte jag göra mer mandelsmör då min förra burk snart är slut. Skrev jag recept på det smöret förresten? 
Jaja, dags att rusa hemåt! 
Hur lägger ni upp era planeringar för veckan? Gör ni planeringar för veckan? Svara gärna i kommentarsfältet! Och tycker ni detta är inspirerande, så gilla och dela gärna.
Kramar
Marcela 💞