Marcela Diaz

RECEPT; Pesto Pasta
Lite egentid i fredags resulterade i att jag gjorde pesto för första gången. Och jag förstår inte varför jag aldrig gjort det tidigare? Så enkelt och så fantastiskt gott! Bytte däremot pinjenötter till cashew och mandel, detta för att slippa gå och handla då jag hade allt annat hemma. 
Som vanligt är jag dålig på att måtta när jag lagar mat, så man får väl höfta lite själv. Jag tog mindre olivolja än vad som ska vara, då jag ville göra den lite mer kalorisnål. Vill man ha den lite rinnigare så kan man köra mer olja eller liten skvätt vatten. 
Men här kommer ingredienserna till Er;
Spenat
Grönkål
Basilika
Citronsaft från halv citron
2 msk olivolja
Cashewnötter 
Mandlar
2 vitlöksklyfter
Riven parmesanost
Mixa allt och smaka av med salt. 

 
Som sagt, så enkelt och så fantastiskt gott! Servera med massa goda härliga tomater - Klart! 
 
Puss
Marcela