Marcela Diaz

Kanelbullens dag och middag på Bistro Rigoletto
Vaknade på ett strålande humör imorse, som jag längtat efter denna dag! Dels för att jag och mamma bokat upp för middag , men också för att det är Kanelbllens dag. Ni ska bara veta vad jag pratat om dagen på jobbet. Beställde till och med 80 bullar till kontoret , och vilken succé! Var lite orolig att de inte skulle gå åt då det inte var så många på kontoret idag, men på tre timmar var 80, jag menar ÅTTIO, bullar slut! Hahaha helt galet! Jag åt två, jag ångrar att jag åt två... Eller... Nej det gör jag inte egentligen, det var gott, jag fick lite ont i magen, men det var det värt! Det är ju faktiskt bara Kanelbullens dag en gång per år, och jag gillar ju inte semlor sååå....! 
Och efter en lång, och faktiskt ganska sen dag, så fick jag äntligen träffa mamma. Jag hade bokat bord på Bistro Rigoletto, Albin dök även upp oss där. Varit där tidigare, men då endast för fantastiska drinkar och en gång delade jag och Albin på en charkbricka. Men idag var det middag. Möttes av fantastisk service, och den fortsatte hela middagen igenom. En klassisk Moules frites med passande vin för min del, Rigolettos variant på den till Albin och mamma tog en Kantarellrisotto. 
Kommer definitivt att komma tillbaka! 
Imorgon blir det en ny restaurang och en ny middag, men denna gång tillsammans med mina två tjejer - Erika & Jenny. Underbart! 
 
Hoppas ni haft en fin 4e oktober. Blev det några bullar? 
 
Kramar
Marcela