Marcela Diaz

En helg värd att fira
Hej Söndag! 
Har haft en lång och skön söndagsförmiddag, men en lång frukost, liggandes i soffan och tittandes på Game of Thrones, men nu är jag rastlös! Det är en alldeles för fin dag för att ligga inomhus, så jag måste ut och göra något snart. Men först städning och storhandling så jag kan fokusera på att bara vara. 
Igår såg vi däremot till att fira lite, jag har nog inte riktigt berättat för er, men för ca en och en halv månad sedan bytte jag jobb. Jag bytte karriär helt faktiskt, från att ha jobbat i butik sedan jag var 17, kände jag att det var dags för något annat. Jag har tröttnat på oregelbundna tider och helgarbete. Och fick tipset från en fantastisk vän, om ett jobb som receptionist på kontoret han jobbar. Så nu sitter jag bl.a. i receptionen på ett fantastiskt kontor, tillhörande B3 Consulting Group. Och det känns så bra! 
Än bättre är att jag fick en liten ny position i fredag också, så nu är jag även deras fotograf och kommer ta porträtt och eventbilder. Så kul och känns helt fantastiskt! Jag tog steget vidare och jag vet nu att jag gjorde ett bra val, trots att det inte kändes så lätt till en början, men ångrar inte en sekund! 
Så detta var ju självklart tvunget att firas. I och med att det dessutom var Internationella Suit-up-dagen, så dressade vi oss lite extra och gick ut och åt på Tennstopet. En restaurang som funnits i Stockholm i 150 år, en riktig klassiker! Och vi åt och drack massa klassiker också, jag åt t.ex. min allra första råbiff, och på helt rätt ställe att göra det på. 
Vi testade även två riktigt klassiska cocktails också, som funnits sedan 1800- och början på 1900 talet. Sidecar & Old Fashion (Old fashion som man tidigare gjorde den, ingen clubsoda utan Bourboune, bitters och en bit råsocker.)
Och så här stiliga var vi! BAAAM! 
 
Ha en fantastisk söndag nu! Det ska jag med, efter alla hushållssysslor. 
 
Puss
Marcela