Marcela Diaz

Att uppskatta ensamheten
Jag har den senaste tiden börjat uppskatta att vara ensam mer och mer. Jag vet inte riktigt varför, men jag tar verkligen till vara på att vara för mig själv, njuter och längtar efter att få lite egentid. Tidigare har jag haft så otroligt svårt med att vara ensam, så fort jag hade en ledig dag så kände jag en stress över att inte göra något, träffa eller prata med någon. Och ja, det var verkligen en stress, vilket gjorde att jag försökte göra så mycket som möjligt under dessa dagar, och detta gjorde mig än mer stressad.. Jag har bitit ihop och fortsatt att köra på, och aldrig riktigt känt att jag fått lugn och ro.
Men numera känns det annorlunda, jag tycker det är skönt att vara ensam ett tag, bara mysa och njuta av min egna tid med mig själv. Laga något gott eller sitta på ett fik och njuta av en kopp kaffe. 
Så heja egentiden och att göra mer saker för sig själv. Utan att känna behov eller stressa igenom saker och ting. Det ska bli min nya grej, haha, mindre stress och mer Jag. För jag är faktiskt viktigast i mitt liv. Liksom Du är viktigast i ditt liv. 
 
God natt
Marcela 
#1 - Åsa Larsson

Härligt att du trivs med dig själv och tar vara på lugnet...du är viktig i ditt liv ❤️

Svar: Och detsamma till dig, du är värdefull. <3
Marcela Diaz