Marcela Diaz

Sol i en skål
Än så länge är de enda recepten jag lagt upp på frukostar, så det har väl inte undgått någon att jag älskar frukostar. Hade jag fått bestämma själv hade jag ätit frukost hela dagarna. Speciellt då man kan variera de så otroligt mycket. Allt från tillagat med stekta ägg och grönsaker, till smoothiebowls, chiapuddingar och enkla smörgåsar eller fruktsallader. Ja variationen är oändlig. Jag försöker få till frukostar som är relativt kalorisnåla, men där jag får mycket mat och jag håller mig mätt länge. 
 
Därav för tillfället - chiapudding. Med jordnötssmör såklart.. Och massa frukt och bär! Jag har inga problem med att trycka i mig 200 g vattenmelon t.ex. Kanske inte det mest mättande, men därför lägger jag oftast till en matsked jordnötssmör till frukosten. Trycker lätt i mig 1 kg jordnötssmör på en månad, hahah.
 
 
Äta frukost ifred? Glöm det... 
 
 
Mango & Bananchia
1 portion
 
150 g fryst mango (tinad kvällen innan)
1 banan
1 msk chiafrön
1 dl soyamjölk
 
Mixa frukten och soyamjölken. Häll upp i skål och blanda i chiafröna. I med en (stooor) matsked jordnötssmör, de bären/frukt du vill ha. Toppa med müsli, kokosflingor eller annat gott. 
 
Själva chiapuddingen ligger på ca 260 kcal, sedan beror resten på toppingen såklart. 
 
Denna frukost serverades med vietnamesisk iskaffe. 
Vill ni ha recept på det med kanske? 
 
Hoppas ni haft en fin gråmulen måndag. Jag startade den med sol och 5,5 km löprunda. Gick rätt okej, förutom en hund som blev trött och uttråkad. 
 
Ta hand om er
Marcela