Marcela Diaz

Hotellfrukost och att tänka smart
 
Här mina vänner, har ni en frukost precis under 500 kcal. Den innehåller två slices med bacon, ett stekt ägg, vindruvor, vattenmelon, melon, en skiva grapefruit, kiwi, dadlar, yoghurt med chiafrön och gojibär. Kaffe och en juice. Viktmässigt tror jag det landade på nästan 300-400 g, men jag höll mig på ett lägre kaloriintag. Jag räknar inte kalorier till punkt och pricka, men jag gillar att tänka smart när det gäller mat. För att veta vad jag kan stoppa i mig under hela dagen och då även kanske lyxa till det med ett mål om dagen eller om jag vet att jag ska dricka lite vin eller någon drink.
 
Därför äter jag ofta och mer än gärna frukt. Det finns mycket annat gott att välja på hotellfrukosten såklart, sådant som lockar, som deras bullbord med Croissant och chokladbullar, eller färskt bröd med massa pålägg. Samt disken med korvar, bacon och ägg i alla dess former. Men äter jag mycket av detta så påverkar det min kropp på flera spår. Jag blir dels trött, uppsvälld och tappar snabbt energi eller blir hungrig igen. 
 
Lite protein i form av ett ägg och någon skiiva bacon är en perfekt kombo för mig och min kropp. Jag äter sedan något mellanmål under dagen, och två större mål senare såklart! Och mycket mycket mycket vatten. 
 
Litet tips från mig! 
 
Ha en fin dag
Marcela