Marcela Diaz

Hemmagjord Rawnola
Hej på er! 
 
Hoppas ni mår bra, själv har jag lyckats dra på mig en förkylning som gjort att jag nästan tappat rösten. Och jag som var så himla sugen på ett lökigt Fredags-fys-gå-lös-på-säcken-pass idag... Typiskt! Men men, det är inget att göra åt, utan då får jag vila och ta hand om mig själv istället.. *suck*
 
MEN! 
 
Här ett grymt recept på en granola, utan att behöva använda ugn, tog mig ca fem minuter att slänga ihop imorse. Och jag gillade den mer än vanlig granola faktiskt! 
 
Recept, för en burk RAWnola
1,5 dl grovhackade färska dadlar
1,5 dl havregryn
1 dl solrosfrön
1,5 tsk kanel. 
 
Blanda ihop allt och toppa på din favritfrukost! 
 
Min frukost idag bestod av en Smoothiebowl på Ananas och Hallon, lite tropisk juice och en halv banan. Mixar slät och toppade med resten av bananen, rostad kokos, jordnötssmör och granolan då! Hur gott som helst.
 
Vad är era bästa frukosttips? 
 
Kramar
Marcela