Marcela Diaz

Isvaksbad ändrar min syn på tidigare avsky jag haft mot vintern!?
God eftermiddag. 
Hoppas ni haft en fin helg, det har i alla fall jag haft. Förutom middagen jag hade med ett par vänner i fredags, så har jag varit ute mycket i kylan. Och ja, kyla har det verkligen varit med hela -10 °C ibland! Igår på förmiddagen var jag ute i nästan två timmar med Mantequilla och busade och fotade i Karlbergspark. Skönt och kul för honom att få springa av sig lite. Stackarn gillar inte att gå på gatorna i stan nu under snön, pga salt som är jobbigt för tassarna.. Men så fort vi kommer till parken eller skogen, då går han lös. 
Snön gör verkligen vardagen lite vackrare, speciellt när solen skiner också. 
Efter långpromenad blev det lite boxning på klubben, då det var öppet hus. Där jag och några till från tävlingsgruppen visade hur det kunde se ut under tärningarna, hehe. Och fortsatte även med några ronder med slag på mitsar efteråt, så det blev väl nästan 1,5h boxning igår. Linnea och Erika (med barnen) följde med hem till mig för att höra oss iordning där och vidare för en sen burgare-lunch. Myshäng med de två brudarna och Erikas två söner. Hade sedan en mysig och lugn kväll.
Och idag blev det en tidig morgon och redan kl. 9.50 stod jag och min kollega och vän ,Malee, ute vid Hellasgården redo att hyra långfärdsskridskor! 
Och skridskor blev det, såå himla roligt! Och det är första gången i mitt liv som jag testar på denna fantastiska vintersport. Där var vi ute och gled, på en sjö, i den vackra vintersolen. En liten vurpa var blev det, men inget farligt. 
Men hur härligt ser inte det här ut att vara?! 
Och avslutningsvis då..... 
Andas andas andas...
Jag var till en början ganska nervös, eller inte nervös, men trodde jag skulle panika lite av kylan. Men ska jag vara ärlig så var det bra mycket bättre än jag trott. Och det var faktiskt väldigt härligt. För att vara första gången så låg jag ändå i i ca 20 sekunder, så det blev inte bara ett snabbdopp. Utan jag ville få ordning på andningen innan jag gick upp. Något jag lyckades med ganska bra i alla fall. Och efteråt fick det bli bastu! Dumt av oss var däremot att vi inte hade med oss tofflor, så vi gick ned till bryggorna barfota, vilket kändes kan jag lova! Att is kan brännas så mycket i kroppen! 
Efter denna dag däremot har jag ändrat syn på vinterhalvåret, och jag känner att jag faktiskt hittat två nya intressen jag lätt skulle kunna ägna mer tid åt under den mörka tiden av året. Jag som alltid avskytt vintern, har idag faktiskt fått njuta av den på riktigt. Och mer ska det bli! 
Tack alla inblandade för denna fantastiska helg, den har varit extra fin tack vare er alla. 🖤
 
Kärlek
Marcela