Marcela Diaz

Produktiv söndag
Åh vad jag älskar att vara ledig helger! Det är första gången i mitt liv som jag kommer vara ledig helger, visst är det sjukt!? Känns så fantastiskt och det är värt så otroligt mycket för mig. Och denna helg har varit väldigt produktiv, speciellt idag! 
Dagen började med sovmorgon, välbehövlig sådan! Sedan iväg för att handla frukost, men vi passade även på att storhandla också. 3 rätter denna vecka, men storkok blir det och vi kommer få ut mellan 6 till 10 portioner/rätt, så vi slipper laga så väldigt mycket mat. 
Sedan en lång härlig frukost, samtidigt som vi hade tvättstuga. Skönt att njuta av frukost medan maskinerna går.
Efter tvätt så blev det en rensning i både källaren och på vinden, vilket känns så fantastiskt skönt! Var inte så ordning på utrymmena tidigare, och när det väl börjar bli oordning så är det så lätt att bara ställa in saker på hög, eller vad säger ni?
  
Och här är resultatet från mina små Insta stories, haha.. Med vissa grejer känner jag att jag har någon form av OCD. Ni ska se när jag packar matkassar, oj oj! Men det känns så bra efteråt. 
Sedan blev det en 6 km löprunda med min vovve, och han var så duktig idag som inte stannade en enda gång! Vi körde på och sprang på totalt 39 min. Man får i och för sig alltid räkna med kiss- och bajspauser när man är ute med hund, men vi höll ett härligt tempo. Avslutade med 250 situps och stretch hemma, tillsammans med massa pussar från min vovve. 
 
 Mat lagades och 6 portioner fick vi ut, köttfärs med rotfrukter i ugn och en fetaostkräm. 
Avslutade allt med att göra påfyllning på min rawnola och även en nice-cream som är en nyttig glass. Recept på det får komma en annan gång, men jaa en nyttigare glass gjord på frusen banan yummy! 
Nu är det dags att lägga sig, upp tidigt imorgon. Men jag hoppas att ni haft en fantastisk helg
 
Puss & Kram
Marcela