Marcela Diaz

Veckohandling
Som jag skrivit tidigare, så älskar jag söndagar, mycket för att jag får förbereda allt inför en ny vecka, men det är även mysigt att få planera, fixa och dona, storhandla och mealpreppa. Vissa söndagar lagar vi fler rätter samtidigt, andra lagar vi bara väldigt stora rätter. Men försöker i alla fall laga mat som sak gå relativt snabbt, så det går att tillaga enkelt under veckorna också. 
Denna vecka kör vi på tre rätter;
  • Ugnsgrillad kyckling med stekt blomkål
  • Krämig Halloumi- och majssallad
  • linsbiffar med stekt broccoli och grönkål, hemmagjord hummus. 
Men sedan även frukt till snacks och mellanmål, och smoothiebowls till frukost. Försöker att äta mer vegetariskt, och känner inte alls samma sug efter kött. Nu provade jag däremot att köpa färdiga linsbiffar och jag tyckte väl att det var lite av en diss.. Är nog inte svårt alls att att slänga ihop vegobiffar, så nu blir det att prova sig fram framöver. Jag är ju inte så mycket för halvfabrikat alls egentligen, så det var av total lathet jag valde dessa. 
 
Någon där ute som har tips på bra vegetariska alternativ och vill dela med sig? 
 
Tack och puss
Marcela