Marcela Diaz

Frukost i solen
Det nalkas helgjobb, men som den morgonpigga människa jag har blivit, så är jag uppe tidigt för att få njuta av lite soltimmar innan man ska stå inomhus hela eftermiddagen. 
 
Och eftersom frukost är mitt favoritmål på dagen (jaa, jag äter gärna frukost till lunch och middag också) så vill jag ju lyxa till det lite extra. Så imorse blev det en tur till min favoritbutik och handlade massa färsk frukt och bär. Chiapuddingen förberedde jag redan igår kväll. En ny favorit bland mina frukostexperiment! Blåbär- och vaniljchia. Med lite jordnötssmör och ösa på med bär så håller man sig sådär skönt mätt, läänge! 
 
På med kaffet och ut och njut i solen! 
 
 
 
Blåbär- & vaniljchiapudding. 
1 portion
 
2 msk chiafrön
0,5 tsk vaniljpulver
0,5 dl frysta blåbär
1,5 dl havremjölk (eller annan mjölk)
 
Blanda runt chiafrön, vanilj och blåbär i en skål eller burk där du sedan kommer konsumera puddingen. Häll på lite mjölk och rör runt med en gaffel. Häll på med resten av mjölken, blanda runt. Ställ in i kylen minst en timme eller över natten.
 Rör runt innan servering. Häll på jordnötssmör (1 stor msk) eller annat gott. Och öööös på med alla frukter och bär du älskar! Ät och njut. 
 
Nu bär det av för lite jobb. Kommer ni förbi så bjuder jag på en kaffe och härligt häng! (Scandinavian photo
 
 
Ha en fantastisk dag nu
 
Marcela D.