Marcela Diaz

Valdemarsviks Skärgård
Det närmsta jag kom havet och skärgårdar som liten, var när vi hängde i en stuga vid havet strax utanför Oxelösund. Men endast ett tjugotal meter från land när vi rodde ut för att fiska. Och den egentligen enda gången som jag var ute och åkte i skärgården var när man åkte på kryssning till Finland och passerade Stockholms skärgård. 
 
Och igår, ååh så underbart! Och som jag njöt. Kom ned till Valdemarsvik igår, kring lunch, och vi tog oss ut med lilla båten i skärgården. Maritha och Lennart hade varit iväg tidigare och hittat en liten ö som vi kunde åka till. Och det var alldeles perfekt. Vi hade ön för oss själva, fikade och Mantequilla fick bada och springa runt lös hur han ville. Så härligt att se denna lycka i min lilla hund. Och som han badade. Så ett par timmar på denna fantastiska ö, innan vi for tillbaka in igen. Idag känns det att vi var ute på sjön halva dagen, kan jag lova, då det bränner lite sådär härligt i huden. Till natten sov jag även riktigt gott och djupt, att jag vaknade med dregel över halva kinden, haha! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Visst kan man se lyckan i honom? 💗
 
Idag åker vi dock hem, men lämnar min fyrbente kvar här, då vi åker till Mallorca på onsdag. 
 
Kramar
Marcela