Marcela Diaz

Det där med att ta hand om sig själv..
Något jag glömt senaste tiden. Har matat av så mycket saker/event senaste veckorna, att jag missat allt som har med avkoppling att göra. Hoppats på att få gå någon match innan årets slut, och hade anmält mig för en gala imorgon, onsdag. Men fick igår reda på att jag blir utan match tyvärr. Något som gör mig både frustrerad och ledsen.. Jag vill bara sätta mig själv på prov, ta revansch för min första match som inte gick vägen. Det är dessutom så länge sedan jag gick min första match (februari i år), så jag känner att det verkligen är dags, nu när jag tränat på så hårt. 
Förutom att jag legat i hårdträning, har det varit en hel del event med jobbet på kvällarna, och jag har även haft tre större fotograferingar på jobbet, där jag känt mig något stressad med att editera bilderna. Det är sagt att jag ska göra det under min arbetstid, men ibland är det svårt att hitta tid till det med, och när jag känner att jag har saker hängandes över mig, blir jag lätt stressad över det och känner att jag vill få det klart snarast möjligt. 
Behöver även hitta ny hundvakt till min plutt, då vår nuvarandra ska sluta plugga och kommer därför arbeta heltid. Hade gärna haft honom på dagis, men är osäker på hur det är, måste en hund gilla alla hundar för att platsa? Vill ju inte heller att han ska bli särbehandlad pga detta. 
Ska jag vara ärlig har jag faktiskt haft en hel del den sista tiden, som jag stressat upp mig över. Allt kanske inte är relevant att bli stressad av, eller känna någon form av ångest inför. Men trots det känner jag att det var länge sedan jag kände ett inre lugn. Sista dagarna har jag dessutom känt mig yr till och från, och igår märkte jag att ovansidan av mitt vänstra lår liksom har domnat av. Lite som när en fot somnat, men utan det stickiga hela tiden. Mer när jag tar på låret så har jag ingen riktig känsel som jag har på höger ben. Och det sitter fortfarande kvar, över 24 h senare. Vet inte vad det är, om det är stressrelaterat, kan inte vara träning, för känner själv att jag inte övertränat. Men just att yrseln, stirrig blick och domningar, känns lite skrämmande...? Blir det inte bättre, lovar jag att kolla upp det. Tänker inte googla det, för då lär man lida av allt möjligt, haha..  
I helgen fotograferade jag även Superior Challenge, mål är att bli klar med alla bilder till slutet på denna vecka, heja! Och berättar även mer om det i ett annat inlägg. 
 
kärlek och ta hand om er
Marcela